|
Yazar
|
:
Naima RAHMANİ
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2016
|
Sayı |
:
9
|
Sayfa |
:
343-353
|
DOI Number: |
:
|
Cite : |
Naima RAHMANİ , (2016). DÜĞÜN TÖRENLERİNDE GELİN VE GELİNLİK FOTOĞRAFLARININ SEMİYOLOJİSİ: TİLİMSAN GELİN TÖRENLERİ ÖRNEĞİ. Route Education and Social Science Journal , 9, p. 343-353. Doi: 10.17121/ressjournal.507.
|
8277 4160
|
Özet
Fotoğraf bir sanattır, sanat sadece görmeyi ve fayadalanmayı sağlamaz, Aynı zamanda sanatsal, fonksiyonel ve estetik değerleri de temsil eder. Fotoğraf sadece bir anlamı değil, aynı zamanda amacı ve ifadeyi de temsil eder. Bilinç bir şeyi açıklamak ve anlamak istediğinde sadece ifadeyle ve ifadenin imgeleriyle iktifa etmez, bunun yanında işitme ve söyleme olmadan sadece bir görsel imaja da vurgu yapar ve anlama fotoğraflaştırır. Ancak fotoğraf belli bir andaki durumun dondurulmuş halini görselleştirir. Fotoğraflama işlemi fotoğraflayanın konuya hangi kültürle yaklaştığını ve fotoğraflananın hangi kültürü temsil ettiğini de belli bir an aralığında göstergeye dönüştürür. Bu araştırmada Tilimsan gelin törenlerinde kullanılan gelinlikler ve bu gelinliklerin fotoğraflanması süreçlerinin inşa ettiği imajlar açıklanacaktır.
Anahtar Kelimeler
Abstract
The photography is one the sharper arts refined, and the art is not only for seen and the pleasure, but that he carries an artistic, aestheticism and functional tools. He does not seek to showing only the meaning but, he exceeds this to the intention or the notification. If the feeling, as an art, is in need to the word and the voice for the expressing, so the image suffices in the silence and she is more important and more strengthen in the meaning than the written words. she brings the even and embodies it through an instant and in all truthfulness. So the image, is like the speaker and sells itself to the observer. He will disassembly of blades of its unread on his cultural side based.
Keywords
Semiyotik, Semiyoloji, Tilimsan Gelinlikleri, Tilimsan Gelin Törenleri, Gelinlik Fotoğrafları İmajla