|
Yazar
|
:
Ali Asker BAL
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2015
|
Sayı |
:
5
|
Sayfa |
:
378-388
|
DOI Number: |
:
|
Cite : |
Ali Asker BAL , (2015). MİHRİ MÜŞFİK İLE HALE ASAF; BEDELİ ÖDENMİŞ BOHEM SANAT YAŞAMLARI. Route Education and Social Science Journal , 5, p. 378-388. Doi: 10.17121/ressjournal.305.
|
8594 5678
|
Özet
Mihri Müşfik ile Hale Asaf, teyze-yeğen olarak Türkiye resim sanatının ilk kadın temsilcileridir. Her ikisininde kendi ülkelerinde başladıkları zorlu sanat yaşamları yurtdışında trajik bir biçimde son bulmuştur. Mihri Müşfik, Kız Sanat Akademisi müdürlüğünü bırakarak gittiği Roma’da İtalyan faşizminin ünlü şairi Gabriele d’Annunzio ile yaşamıştır. Hale Asaf ise burslu olarak gittiği Paris’te İtalyan faşizminden kaçan şair Antonio Aniante ile yaşadı. Sıradan gibi görülen bu beraberlikler, anlaşılması ve çözülmesi güç karmaşık bazı durumları içermesi açısndan dikkat çekicidir. Her iki kadın ressamın yaşamlarındaki bu çelişkili ve çalkantılı ilişkiler sanatları ve günlük yaşamlarına damga vurmuştur. Bu makale, bağımsız ve özgür sanatçı duruşunun ilk örnekleri olan bu iki ressamın birbirine zıt bireysel tavırları ve kesişen ilişkilerine ışık tutmayı amaçlamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Mihri Müşfik, Hale Asaf, Gabriele d’Annunzio, Antonio Aniante, Sanat
Abstract
As an aunt and niece, Mihri Müşfik and Hale Asaf are the first women representative of painting art in Turkey. Both led hard lives in their own country and their lives ended up tragically abroad. Mihri Müşfik went to Roma, giving up the Directorate of Girl Art Academy and there lived with Gabriele D’Annunzio, who was the famous poet of Italian Fascism. Hale Asaf, on the other hand, became lover of Antonio Aniante, who settled down in Paris after escaping from Italian Fascism. These concubinages, which look like ordinary, are remarkable in terms of including some complicated and complex situations. These tumultuous and contradictory relationships in both women artist’s lives left their mark on their daily lives. This article aims to shed light on their opposite individual behaviours and their concurrent relationships which are the first prototypes of the attitude of independent and free artist.
Keywords
Mihri Müşfik, Hale Asaf, Gabriele d’Annunzio, Antonio Aniante, Art