|
Yazar
|
:
Gültekin ERDAL
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2020
|
Sayı |
:
54
|
Sayfa |
:
360-366
|
DOI Number: |
:
|
Cite : |
Gültekin ERDAL , (2020). COMMUNICATION AND TYPOGRAPHIC MESSAGE. Route Education and Social Science Journal , 54, p. 360-366. Doi: 10.17121/ressjournal.2739.
|
965 897
|
Özet
İletişimin, daha çok sosyoloji, psikoloji ve hatta felsefe disiplinleriyle harmanlandığını bilenler, tipografi gibi yazı ile ilgilenen bir disiplinle ortak noktasını merak etmiş olabilir. Yanıt çok basittir aslında: İnsan. Her iki disiplinin ortak noktasındaki gerçektir insan. Yazıyı kullanabilen, anlayabilen ve öğretebilen tek canlı insan, yazıyı yani tipografiyi iletişim aracı olarak kullanabilmektedir. Konuya buradan bakıldığında tipografi ve iletişimin bir bütünün ayrılmaz parçalarını oluşturduğunu görebiliriz. Ancak bizim burada ele aldığımız, yazının biçim ile anlam arasındaki doğrudan bağlantısı değildir. Başka bir deyişle yazının sözdizimi (sentax), doğru anlamlar oluşturacak şekliyle başlatılan iletişim bu makalenin doğrudan konusunu oluşturmamaktadır. Daha çok tipografik tasarımla, biçim-anlam arasındaki dolaylı bağlantısını konu almaktadır. Çünkü bu bağlantı ile tipografi, önce “Yeni Tipografi”, sonra “Kinetik Tipgrafi” gibi önemli gelişmeleri getirecektir. Elbette ki bu konunun daha iyi anlaşılabilmesi için iletişimin ne olduğu konusunda gerekli bilgilerin verilmesi zorunlu olmuştur.
İletişim ve Tipografik Mesaj, kinetik tipografi, tipografik iletişimin günlük yaşantımızdaki yaşamsal önemine vurgu yaparken, farkında bile olmadığımız kullanım şeklini örneklendirmiştir. İletişimin daha çok görsel objelere dayandığı, görsel objelerin arasında yer alan yazının ise tipografinin en temel malzemesi olduğu anlatılmıştır. Görsel iletişimin yaşantımızın fark etmediğimiz can simidi bulguları, makalenin ana konuları arasındadır.
Anahtar Kelimeler
İletişim, tipografi, kinetik tipografi, animasyon, görsel iletişim.
Abstract
Those who know that communication is mostly blended with the disciplines of sociology, psychology, and even philosophy may have wondered the common point with a discipline that deals with writing, such as typography. The answer is straightforward: Human. The truth is the common point of both disciplines. The only vibrant human who can use, understand and teach writing is able to use writing, i.e., typography, as a means of communication. When we look at the subject, we can see that typography and communication are integral parts of a whole. However, what we consider here is not the direct link of writing between form and meaning. In other words, the syntax of the article and the communication initiated with the correct meanings do not constitute the direct subject of this article. It focuses more on the indirect link between typographic design and form-meaning. Because with this connection, typography will bring important developments such as "New Typography" and then "Kinetic Typography". Of course, to better understand this issue, it was necessary to provide necessary information about what communication is.
Communication and Typographic Messace, kinetic tpography while emphasizing the vital importance of typographic communication in our daily lives, exemplified how we are not even aware of it. It is stated that communication is mostly based on visual objects, and the text that is among the visible objects is the primary material of typography. Life preserver findings, which we do not realize our lives of visual communication, are among the main topics.
Keywords
Communication, typography, kinetik tipography, animasyon, visual communication.