|
Yazar
|
:
Murat BULGAN
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2018
|
Sayı |
:
28
|
Sayfa |
:
1362-1365
|
DOI Number: |
:
|
Cite : |
Murat BULGAN , (2018). Hısn-ı Mansur Müzik Kültürüne Bakış. Route Education and Social Science Journal , 28, p. 1362-1365. Doi: 10.17121/ressjournal.1332.
|
1180 986
|
Özet
Özet
Müzik yalnızca çalgı aleti, ritim ve ses yoğunluğu olarak kabul edilecek olunursa, o vakit sonuçları elde etmek için Kimya Bilimi gibi dokusal analizler yapmamız yeterli olacaktır. Hâlbuki sosyal yapılar bir günde nasıl değişmeyeceği gibi, müzikte bir günde karakteristiğini ve dokusunu elde etmeyecektir. Özünde insanın genetik yapısı nasıl değişmiyor ise, coğrafyanın ve topluluklarında “müzik genetiği” buna paralellik gösterdiğini gözlemlemek pek zor olmayacaktır. Bu çalışmada birkaç örneklerle Adıyaman müziğinin okuyucuya sunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Anahtar Kelimeler: Adıyaman, Müzik Etnolojisi, Hısn-ı Mansur.
Abstract
Abstract
If music is regarded only as musical instrument, rhythm and sound intensity will suffice to do textual analyzes like Chemistry to get results. Whereas, social structures do not change in a day, music also will not acquire character and texture in a day. In essence, the human genetic structure does not change; it is not hard to observe that "music genetics" shows parallels to their geography and community. In this study a few examples will represent music of Adıyaman to our readers.
Keywords
Key Words: Adıyaman, Folkmusic, Ethnomusicology, Hısn-ı Mansur.