|
Yazar
|
:
Cansu GÜRCÜ
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2014
|
Sayı |
:
3
|
Sayfa |
:
340-351
|
DOI Number: |
:
|
Cite : |
Cansu GÜRCÜ , (2014). FARKLI EKRANLARDA HAMLET. Route Education and Social Science Journal , 3, p. 340-351. Doi: 10.17121/ressjournal.131.
|
8653 5688
|
Özet
Bu çalışma Shakespeare’in Hamlet adlı eserinde yer alan bilinmezlik ve çelişkileri tartışmaktadır. Gizemi herkesçe kabul edilen Hamlet ününü sır dolu ve muğlak olmasından almaktadır. Shakespeare’in merak uyandıran bu oyunu öyle muhteşem bir eserdir ki her bir karakterin neden olduğu cevapsız sorularla sinemaya pek çok kez uyarlanabilir. Bu çalışmada üç sinema uyarlaması ele alınmaktadır. Her uyarlama farklı şekillerde soruları cevaplamakta ve bulmacayı çözmektedir. Bu çalışmanın amacı, ana karakter Hamlet, iki kadın karakter Gertrude ve Ophelia, iki erkek karakter Claudius ve Kral Hamlet ve bir de “Olmak ya da olmamak” tiradının çekildiği sahneler temel alınarak üç sinema uyarlaması arasındaki ayırımı gözetmektir. Bu çalışma Shakespeare’in eserlerinde var olan çelişkilerin ve kuşkuların kanıtı niteliğindedir. Üç sinema uyarlaması çözümlenerek ve eleştirilerek, Shakespeare’in eserlerinin daima yoruma açık olmalarından ötürü belli bir çağa ait olmadığı kanıtlanmaktadır. Bu sinema uyarlamaları, Hamlet’in binlerce kez çekilse dahi, muammasının çözülmesinde yetersiz kalınacağını göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Hamlet, Gertrude, Ophelia, Claudius, Kral Hamlet
Abstract
This study discusses Shakespeare’s questions and contradictions in Hamlet. Hamlet, the secrecy of which is agreed by everybody, gains its reputation by the characteristics of incomprehensibility and mystification. Shakespeare’s intriguing play, Hamlet is such an excellent work that this eternal play can be adapted to the cinema many times owing to the unanswered questions that each character raises. In this study, three cinematic adaptations are concerned. Each adaptation answers the questions and tries to solve the puzzle in different ways. Naturally, the masterpiece has different tastes in the three adaptations. Each adaptation answers the questions and tries to solve the puzzle in different ways. The purpose of this study is to differentiate between the three cinematic adaptations on account of the main character, Hamlet; the two female characters, Gertrude and Ophelia; the two male characters, Claudius and King Hamlet; and the scene of the soliloquy “To be or not to be”. This study is an evidence of Shakespeare’s contradictions and questions in his works. By analysing and criticizing the three cinematic adaptations, it is proved that Shakespeare’s works are timeless and immortal because they are open to interpretation. The Hamlet film versions indicate that if thousands of directors adapted Hamlet, they would all be disqualified for adapting enigmatic Hamlet.
Keywords
Hamlet, Gertrude, Ophelia, Claudius, King Hamlet