Quick Access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Summary


FANTASTİK DİŞİL MİZAH BAĞLAMINDA NAZLI ERAY ÖYKÜLERİNDE İHTİYACA GÖRE ŞEKİLLENDİRİLEN ERKEK / CEP BOY SEVGİLİ
Türk edebiyatında fantastik yazının önemli temsilcilerinden Nazlı Eray, roman, öykü, masal türlerindeki eserlerinde gerçek ile düş, şimdi ile dün arasında alışılagelmiş kurgu düzeninin dışına çıkarak metinler oluşturur. Gerçeğin olağan akışın/ alışılagelmişin dışında ancak ondan tamamen koparılmadan birleştirildiği bu anlatılarda mekân ve zamandan muaf tutulan dizgesel aktarım görüngülenir. Aynı şablona farklı hikâyelerin monte edilmesi şeklindeki hikâyelerde bir direniş aracı olarak kullanılan feminist eleştiri ile fantastik ve mizah sentezlenir. Benzer konu ve yaklaşım korunarak fantastik dişil mizah ile kadın ve erkek ilişkilerinde görülen problemler, günlük hayatta birlikte olması mümkün olmayan kişilerin bir araya getirilmesi biçiminde anlatılır. Mevcut sorun bireyselcilikten evrenselciliğe evrilirken cinsiyet odaklı sorunlar karşısında hiçbir sınıfın üstünlüğünün geçerli olmadığı ileri sürülür. Nazlı Eray’ın öykülerinde mizahla buluşturulan fantastik tutum, doğaüstü varlıklar ya da sıradışı bakış açısına sahip kadın ve erkeklerin aynı sorun etrafında birleştirilmesi ile entrik kurguya taşınır. Toplumun en alt ve en üst katmanından seçilen kadın-erkek ilişkileri, mevcut kabulleri yıkan bir yaklaşımla kadın anlatıcı tarafından fantastik düzeydeki öyküler üzerinden sunulur. Bu çalışmada Nazlı Eray’ın Hazır Dünya ve Aşk Artık Burada Oturmuyor kitaplarında yer alan “Çok Üzülen Fotoğraf”, “Copa Cabana”, “Yaralı Fotoğraf”, “Revani”, “Seni Seviyorum”, “Taksim Meydanı”, “Gülen Gözler Pastanesi”, “Dün Gece ve Bu Sabah”, “Rüya Sokağı”, “Unutmayı Başlatma Düğmesi”, “Adamkaçtı”, “Pazartesi Gecesi Düşü”, “Anıları Paylaşmak”, “Hücre Mühendisi”, “Mutluluk Kliniği”, “Erkek İade Reyonu” ve “Kıl Arşivi” adlı on yedi öykü fantastik dişil mizah yöntemiyle çözümlenecektir. Böylece gerçeklikten kaçtığı fantastik uzamda sevgilisini ya da eşini istediği zaman “cep boy” şeklinde yaratan anlatıcı kadının kendi lehine tasarladığı dünyada toplumsal cinsiyet kalıplarının kuşatmasında kalma sürecinin farklı görünümleri fantastik ve mizah çerçevesinde değerlendirilecektir.

Keywords
Feminizm, Fantastik, Mizah, Fantastik Dişil Mizah, Nazlı Eray Öyküsü.

Advanced Search


Announcements

    Duyurular

     

    Değerli Bilim İnsanları,

    Dergimizin sponsorluğunu  yaptığı "BABİR CONGRESS"; Ağustos 2020 tarihlerinde Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi ile EKG-BABIR ev sahipliğinde Insani Bilimler -4 Sempozyumu Ankara Anadolu Termal Esenboğa Otel'de gerçekleştirilecektir. 

    www.babir.org

    Dergimiz, yılda 12 defa  düzenli olarak yayınlanmaktadır. 

    Değerli Bilim İnsanları,

    RessJournal'un 7/6 Haziran sayısı yayınlamıştır. Temmuz 2020 sayısı için nitelikli çalışmalarınızı bekler, çalışmalarınızda kolaylıklar dileriz.

     

     



Adres :Kemalpaşa Cd Arıtman Apt K.1 N.1 Antakya / HATAY
Telefon : Faks :
Eposta :ressjournal@gmail.com & articlesubmit@ressjournal.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri