Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Creative Commons Licence
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. .

AUTOETHNOGRAPHIC PRODUCTIONS IN THE CONTEXT OF IMMIGRATION IN CONTEMPORARY FIBER ART

GÜNCEL İPLİK SANATINDA GÖÇMENLİK OLGUSU BAĞLAMINDA OTOETNOGRAFİK ÜRETİMLER

AUTOETHNOGRAPHIC PRODUCTIONS IN THE CONTEXT OF IMMIGRATION IN CONTEMPORARY FIBER ART

 
Yazar : Hatice DÖNMEZ AYDIN  & Özlem GÖK  
Türü :
Baskı Yılı : 2024
Sayı : 86
Sayfa : 233-251
DOI Number: :
Cite : Hatice DÖNMEZ AYDIN & Özlem GÖK, (2024). AUTOETHNOGRAPHIC PRODUCTIONS IN THE CONTEXT OF IMMIGRATION IN CONTEMPORARY FIBER ART. Route Education and Social Science Journal , 86, p. 233-251. Doi: 10.17121/ressjournal.3558.
306    333


Özet
Bu araştırma güncel iplik sanatında 2000’lerden günümüze üretilmiş otoetnografik çalışmaları göçmenlik olgusu bağlamında ele alır. Bu araştırmada tekstil sanatı, lif sanatı (fiber art) art fabric (sanatsal tekstiller) ve iplik sanatı olarak değişen anlamlarıyla ipliğin sanat alanındaki varlığı tarihsel süreç dâhil edilerek ele alınır. Sanat temelli bir araştırma yöntemi olan otoetnografinin çoklu tanımlarına yer verilerek, bu yöntemin görsel sanatlar alanında uygulanabilmesi için gerekli özellikleri içinde barındıran Hatırlatıcı\Çağrışımcı (Evocative) otoetnografiye değinilir. Akabinde bu izleği göçmenlik kelimesinin etimolojik bir anlamla tanımlanması takip ederken, bu tanımlar doğrultusunda göçmenlik olgusunu ele almış altı sanatçının araştırmaya dâhil edilen Hale Ekinci, Daniela Tiger, Gözde Ju ve Hatice Dönmez Aydın’ın üretimleri okumalar dâhilinde ele alınmıştır. Üretimleriyle bulgulara dâhil edilen sanatçılar, otoetnografik üretimleri üzerinden belirlenmiştir. Bu araştırma, sosyolojinin altında yer alan göçmenlik olgusunu, göç deneyimini yaşamış sanatçıların seçilmiş üretimleri üzerinden sundukları otoetnografik anlamların bağlantısına tanıklığı kapsar. Sonuç olarak göçmenlik edimini deneyimlemiş sanatçıların kendi hayat hikâyelerine ait otobiyografik verilerle, geldikleri kültürden beslenmiş oldukları etnografik temellerin kesimsilerinden etkilenmiş oldukları görülür. Söz konusu göçmenlik deneyimini referans alan üretimler gerçek anlamda bir göç ediminin temsili olmasa da kurgu aşamasında göçmenlik olgusuna bir gönderme niteliği taşıdığı açıkça görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
Göçmenlik, İplik Sanatı, Otoetnografi.

Abstract
This research examines autoethnographic works produced in contemporary thread art from the 2000s to the present in the context of the phenomenon of immigration. In this research, the existence of thread in the field of art with its changing meanings as textile art, fiber art, art fabric (artistic textiles) and thread art is discussed by including the historical process. Multiple definitions of autoethnography, an art-based research method, are included, and Evocative autoethnography, which contains the necessary features for the application of this method in the field of visual arts, is mentioned. Subsequently, while this theme was followed by the definition of the word immigration with an etymological meaning, the productions of six artists who dealt with the phenomenon of immigration in line with these definitions, Hale Ekinci, Daniela Tiger, Gözde Ju and Hatice Dönmez Aydın, who were included in the research, were discussed within the scope of the readings. The artists included in the findings with their productions were determined based on their autoethnographic productions. This research covers the phenomenon of immigration, which lies under sociology, and witnessing the connection of autoethnographic meanings presented by artists who have experienced immigration through their selected productions. As a result, it is seen that artists who have experienced the act of immigration are influenced by the autobiographical data of their own life stories and the sections of the ethnographic foundations they have been fed by the culture they come from. Although the productions that reference the immigration experience in question are not a representation of a real act of immigration, it has been clearly seen that they are a reference to the phenomenon of immigration in the fiction stage.

Keywords
Immigration, Fiber Art, Autoethnography.

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Duyurular

     

    Dear Authors,

    RESSJOURNAL's issue 11/4 (July 2024) is published. RESSJOURNAL's new issue will be published on September 30, 2024. We are waiting for your qualified articles.



Adres :Kemalpaşa Cd Arıtman Apt K.1 N.1 Antakya / HATAY
Telefon : Faks :
Eposta :ressjournal@gmail.com & articlesubmit@ressjournal.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri